PIERWSZY ELEMENTARZ
12 czerwca
2014r. był dniem pełnym zaplanowanych niespodzianek. W dniu tym odwiedziliśmy Muzeum Oświaty im. Prof. M. Falskiego w Kuźnicy Grabowskiej. Elementarze z
różnych zakątków świata oraz zbiory starych podręczników do nauki zrobiły na maluchach
ogromne wrażenie.
W muzeum dzieci podziwiały pierwszą czytankę małych Francuzów, mieszkańców Grenlandii czy Izraela oraz różne wydania Elementarza autorstwa Mariana Falskiego z 1910 roku. Dzięki zrekonstruowanej sprzed wieku klasie szkolnej mogliśmy wyobrazić sobie jak uczyli się nasi przodkowie, wysłuchać znanych wierszy np. Murzynek Bambo. Poczuć klimat tamtejszej szkoły, usiąść w ławce drewnianej, założyć mundurek, pisać na tabliczce działania matematyczne, czy też przytulić się do pieska Ali – Asa. Posłuchać wielu ciekawostek historycznych dotyczących oświaty w okresie zaborów, Polski Przedwojennej, Okupacji Hitlerowskiej, Polski Ludowej oraz III Rzeczpospolitej Polskiej. Poznać bliżej historie, tradycje i kulturę, a tym samym rozbudzać zamiłowanie do małej ojczyzny oraz krzewić patriotyzm wśród naszych podopiecznych.
W muzeum dzieci podziwiały pierwszą czytankę małych Francuzów, mieszkańców Grenlandii czy Izraela oraz różne wydania Elementarza autorstwa Mariana Falskiego z 1910 roku. Dzięki zrekonstruowanej sprzed wieku klasie szkolnej mogliśmy wyobrazić sobie jak uczyli się nasi przodkowie, wysłuchać znanych wierszy np. Murzynek Bambo. Poczuć klimat tamtejszej szkoły, usiąść w ławce drewnianej, założyć mundurek, pisać na tabliczce działania matematyczne, czy też przytulić się do pieska Ali – Asa. Posłuchać wielu ciekawostek historycznych dotyczących oświaty w okresie zaborów, Polski Przedwojennej, Okupacji Hitlerowskiej, Polski Ludowej oraz III Rzeczpospolitej Polskiej. Poznać bliżej historie, tradycje i kulturę, a tym samym rozbudzać zamiłowanie do małej ojczyzny oraz krzewić patriotyzm wśród naszych podopiecznych.
Kolejną
atrakcją tego dnia było spotkanie na ścieżce dydaktycznej w parku przy Nadleśnictwie Przedborów przybliżające zagadnienia związane z pracą leśników.
Dwanaście
przystanków z tablicami informującymi o tym jak
wyhodować, pielęgnować i chronić
lasy poszerzyło wiadomości przyrodnicze dzieci.
Istotną kwestią poruszoną na ścieżce był problem ochrony przeciwpożarowej
lasu, wycinki drzew, dokarmiania zwierzyny. Na zakończenie wspólnie udaliśmy
się „pod legendarny dąb”, by w cieniu
drzew odpocząć i rozkoszować się pysznym lodem. Z pewnością tak zaplanowany
dzień w ramach zajęć pozostanie na długo we wspomnieniach uczestników wycieczki.
ŚCIEŻKA DYDAKTYCZNA NADLEŚNICTWO PRZEDBORÓW
ODPOCZYNEK POD DĘBEM
WSPÓLNA ZABAWA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz